söndag 15 januari 2012

WHAT THE HELL IS GOING ON IN MY MIND....

...kan man ju faktiskt fundera på..??!!
Alltså, jag har haft hur mycket tid som helst att fundera nu när jag är sjuk i knäskålen...

Jag slutade att röka 1:a september 2011 och det va nästan inga problem alls att göra det...säger inte att det va lätt MEN jag fixade det UTAN nåra som helst hjälpmedel..NIKOTINBERONDE som jag hade varit i över 20 år....Guldstjärna til mej och jag är verkligen nöjd med detta!!
                                           
                       M E N                   

Nu till kosten....som inte alls är lika j-kla lätt....
Undrar hur man tänkte när man började skyffla in både det ena och det andra....å POFF så såg man ut som en spärrballong..:)

Alltså det jag kan komma fram till vad det GÄLLER MEJ, så är det banne mej lättare att sluta röka än sluta med all junkfood och få bort ett sockerberoende!!

Men jag känner att jag kommit till en punkt i mitt liv nu när det inte ens känns vidare kul att skämta om övervikten längre....
Fan, t o m knäna börjar säga i från...och jag är bara 39 år....

Men inge tyck-synd-om-mej-själv-snack för det gör inte saken bättre!!

             DET HAR VARIT EN BRA LCHF-DAG!!  


En bild som säger mer än tusen ord och som gör mej glad.
'''''''''''''''''''''Ha de gött!!''''''''''''''''''''''''
                              kramen från mej...

4 kommentarer:

  1. Tänk på det som du gjorde med ciggen. Tredje dagen, andra veckan, första månaden är värst. Socke r t.ex är precis lika jobbigt att sluta med som cigg!
    Hejjar på dig!
    Dricka sprit är farligt
    Knark är farligt
    Cigg är farligt
    Men alla dem klarar man sig utan. ....
    Mat måste man ha! Lite trixigare då.
    Bara välja rätt.
    Ochdet är inte alltid det enklaste som är rätt.
    Tror det kan vara lättare att sluta röka t.o.m
    Du fixar detta.
    Tankarna är med dig ju! Det är det svåraste.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!!Du har så rätt i det du säger, mat måste man ju f-n ha...lika bra att man erkänner att man är en sorts matmissbrukare, men det ska det bli ändring på ..:)Tack för att du tror på mej, sånt peppar en till max!!
      kram från mej..

      Radera
  2. Vilken vacker bild! Går livet bara ut på att avstå?Ja jag vet inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica!!Denna bilden tog jag i augusti förra året, det är Richard & Tuva som håller varandra i handen.Den ligger mej varmt om hjärtat..:)Detta med att avstå från allt funkar ju inte heller...då stuper man dit så det visslar om det tror jag...Man behöver ju en balans, det är den jag måste hitta nu, vilket jag hoppas jag gör.
      kram från mej..

      Radera