tisdag 26 april 2011

Ät ägg så får du......gaser...=)

Ja det är helt sant!!!!
Fem ägg har jag ätit idag och det har satt sina spår...men det blir bättre...sen.
LCHF-första-dagen idag!!
Frukost:skink-&ost omelett
Lunch:köttfärssås & blomkål
Middag:ägg, räkor & aioli
En bra dag för min del alltså,gäller bara att få detta och funka i många fler dagar.MEN jag tror på mej själv.Du fixar detta Pernilla!!
Vikten är inget man gärna talar högt om så därför behåller jag den för mej själv.Hoppas på att vågen visar nedåt efter ett tag och det ska jag tala om då..=)

Motionen har lyst med sin frånvaro idag men lite fotbolls spel med barnen räknas väl också som aktivitet.Ålat runt på alla fyra och rensat lite rabatter är väl också fysisk aktivitet.Jag tycker i allafall det..=)

Har åter varit på besök i trollskogen som mina småttingar kallar den.Idag hade vi även med min vän Maria och fikakorgen.
Finns det något godare än en kopp kaffe sittandes på en gammal rotvälta mitt i skogen......Jag tror inte det.

Höll på att glömma,"Little Pet Shop" var ju också med på picknick.Ikke att förglömma!!
Vi har även "byggt" djur utav kottar...det va ju inte igår man gjorde nått sånt.Tuva & Ella tyckte det va fantastiskt kul så dom plockade med sej ett gäng kottar hem.

En härlig ledig dag har vi haft.I morgon har jag APT-möte på jobbet, sen blir det en tur till min älskade mormor.Samvetet säger mej att det va ett tag sen jag hälsade på henne,men mycket sjukdomar har satt stopp för detta.
Nu ska jag ta natten så jag är pigg och alert i morgon.
Ha det gott alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar